Informacje Ogólne

Grupa Bauer jest holdingiem działającym w Polsce od 1991 roku.

W skład Grupy wchodzą obecnie spółki prowadzące działalność w segmentach:
wydawniczym, poligraficznym, radiowym i internetowym.

Grupa Bauer Media Polska ma strukturę holdingową i wynikający z niej ścisły podział kompetencyjny.


Każda ze spółek ma swój zarząd i autonomicznie kształtuje swoją politykę personalną, odpowiadając za wyniki przed Witoldem Woźniakiem, prezesem Grupy.

Struktura

struktura04_gotowe2.jpg 

 

Bauer Media

04-335 Warszawa, ul. Motorowa 1,
telefon: (22) 517 01 23, fax: (22) 517 01 25

email: kontakt@bauer.pl, www: www.bauer.pl

Zadaniem    spółki   Bauer  Media  jest  usprawnienie  procesu  zarządzania podmiotami działającymi  na   terenie   Polski,   koordynacja  projektów korporacyjnych (produkcja, IT, finanse, sprzedaż i planowanie mediów)  oraz rozwój nowych aktywności biznesowych.

Spółką  kieruje,  w randze prezesa zarządu, Witold Woźniak , odpowiedzialny za strategię rozwoju Grupy Bauer w Polsce.

W  skład  zarządu  spółki wchodzą: Andrzej Choynowski (projekty finansowe i informatyczne) i  Sławomir  Bandurski  (koordynacja  procesów  produkcyjnych między  wydawnictwem  i  drukarniami).

Kontakt w sprawie reklam:
Grażyna Romańczyk, grazyna.romanczyk@bauer.pl
 

About us in English

Bauer Media Group In Poland
We launched our activity in Poland in 1991. The first hit was BRAVO, a biweekly for teenagers, followed by TINA weekly a year later, and then our flagship – TeleTydzien. For another year we were adding two or three titles per year to our collection.

With time our activity expanded into the domains of printing, radio (RMF Group) and the Internet (Interia.pl, Artefakt, Sunrise System).

After 24 years on the Polish market, we are the largest magazine publisher, radio operator and also the third biggest media company in Poland in terms of turnover.

At present we publish 39 titles + 30 crosswords grouped into 10 categories – tv guides, women’s advisory , women’s entertaining, parental, puzzles, youth, computing, gaming, motoring and luxury ones.
 

Bauer is 6 out of 10 most read magazines.

We reach over 15 million readers in Poland

source: Polskie Badania Czytelnictwa; 1-12.2014 / 5-12.2014, CPW / OTS 1+, TG: 15+, n = 40 179 / 26 315; realizacja Millward Brown, opracowanie Wydawnictwo Bauer  
 
We organize the most prestigious competitions ,  some of them broadcast by the Polish TV stations, i.e. TeleCameras of TeleTydzien, Auto Leader, Woman of the Year, Excellence of the Year, Silver Apples. TeleCameras of TeleTydzien are the biggest media events of the television world in our country.

Printing houses


In order to ensure further dynamic development of the Bauer Publishing House, in 1997 we opened the BDC printing  house in Ciechanów, in central Poland. Great production capacity, short printing times, high printing quality and low production cost – all these have considerably contributed to the increase of the competitive superiority of our publishing house in  the pioneer period of the 90s and in further years. 

The printing house has undergone the third part of the expansion recentelly. As a result of a new investment, the production capacity of the plant  increases by over 60 percent.  BDC produces mainly for the needs of Poland and Eastern Europe. 

In July 2006 another printing house – BDN – was opened in Poland. The printing house is now equipped with the most modern machines and printing equipment of the rotogravure technology in Europe. BDN specialises in production of magazines, catalogues and advertising inserts mainly for the needs of the Western Europe markets. 

Bauer Media Group

The Bauer Media Group is one of the world's most successful media houses. Over 600 magazines, more than 400 digital products and 50 radio and TV stations reach millions of people across the globe. The corporate portfolio extends to include print shops, postal, distribution and marketing services. The Bauer Media Group's global positioning underscores its passion for people and brands. The message "We think popular." illustrates the Bauer Media Group's self-perception as an organisation with a range of popular media, creating inspiration and motivation for its global workforce of some 11,000 employees in 16 countries.

more: www.bauermedia.com